Oportunităţi europene

În luna octombrie se dă startul unei noi Vizite de studiu şi documentare la Bruxelles!

Asociaţia Europeană SIBIU2020 pentru Educaţie şi Cultură asbl şi Centrul de documentare europeană din Sibiu (CDE-ULBS), în colaborare cu Reprezentanţa Comisiei Europene în România caută 24 de tineri interesaţi de problematici europene, pentru o vizită de trei zile la Bruxelles, la Comisia Europeană şi Parlamentul European. Deplasarea are loc în perioada 22 - 24 octombrie.

Mai multe informaţii despre cum puteţi aplica găsiţi aici!

 

O premieră în învățământul universitar din România!
Master in EU Communication and Governance

Comisia Europeană a aprobat Catedra Jean Monnet pentru Master in EU Communication and Governance. Facultatea de Comunicare și Relaţii Publice (Școala Naţională de Studii Politice și Administrative, București) lansează primul program masteral din România specializat în studiul comunicării și guvernanţei în UE - Master in EU Communication and Governance. În tradiţia inaugurată de universităţi din Olanda și Belgia, noul program masteral își propune să formeze specialiști în medierea relaţiei dintre instituţiile Uniunii Europene și instituţiile/cetăţenii Statelor Membre.

Programul de masterat, disponibil numai în limba engleză, contribuie la europenizarea sferei publice românești prin crearea a două seturi de competenţe corelate. Primul set constă într-o bună cunoaștere și înţelegere a modului în care funcţionează UE, inclusiv mecanismele decizionale, aspectele socio-economice și cadrul inter-instituţional, cu un accent deosebit pus pe procesele de construire a politicilor europene printr-un dialog constructiv cu deţinătorii de interese cheie. Cel de-al doilea set de competenţe vizează comunicarea în UE, înţeleasă ca politică menită să medieze relaţia dintre sfera publică europeană și sfera publică naţională. Absolvenţii acestui masterat pot putea urma cariere de succes în EU affairs, atât în administraţia publică (guvern, ministere, agenţii guvernamentale, instituţii europene etc.), cât și în organizaţii private (agenţii de comunicare, ONG-uri europene, mass-media, companii specializate în public affairs și lobby).

Mai multe informaţii despre înscriere pot fi accesate aici!

 

"BITRIMULTI Gives you(th) wings!"

Vrei să afli care sunt elementele de bază pentru organizarea unui schimb internaţional de tineri în cadrul programului Tineret în Acţiune? Daca da, atunci oferă-ţi şansa de a trăi o experienţă "learning by doing" şi înscrie-te la acest curs, până pe 8 septembrie 2013!

Detalii în apel!

 

Activitatea de constituire de parteneriate (PBA): "Work in Progress", Danemarca

Fiecare schimb de tineri are un potenţial imens de a spori şansele de angajare şi oportunităţile antreprenoriale pentru tineri. Eşti interesat să te concentrezi pe aceste teme şi să le aprofundezi în următorul tău proiect de schimburi?

Inscrie-te la Activitatea de constituire de parteneriate (PBA): "Work in Progress" din Danemarca pana pe 30 septembrie!

Detalii in apel!

 

Program de masterat - Studii Politice Europene Comparate, în limba franceză

Acreditat de ARACIS şi de Ministerul Educaţiei Naţionale din Franţa, masteratul este unul pragmatic, orientat către instituţiile şi întreprinderile francofone.

Denumirea specializării: Studii Politice Europene Comparate (limba franceză)
Domeniul: Relaţii Internationale şi Studii Europene
Facultatea: Studii Europene, Str. Em de Martonne, Nr. 1, 400090 Cluj-Napoca, Tel/Fax: 0264-590251
Limbile de predare: română şi franceză
Durata: 3 semestre + 1 semestru pregătirea lucrării de disertaţie
Universităţi partenere la realizarea specializării: Universitatea "Babes-Bolyai" din Cluj-Napoca şi Universitatea Marne-la-Vallée.
Alte organizaţii partenere: Centrul Cultural Francez Cluj-Napoca, Centrul de Studii Politice şi Relatii Internaţionale (CESPRI), Asociaţia Studenţilor Francofoni din România (ASFR).
Lector Dr. Sergiu Miscoiu, tel. 0264 405 300 int. 5972, miscoiu@yahoo.com.

Mai multe informaţii!

 

Curs de formare pe tema Cetățeniei Europene - ECTC, Bulgaria

Ești o persoană activă în domeniul tineretului și îți dorești să înțelegi mai bine și să integrezi concepte legate de cetățenia europeană în activitațile practice din proiectele Tineret în Acțiune? Atunci, hai la curs!

ANPCDEFP a lansat Apelul pentru participare la Cursul de formare "European Citizenship in Youth Work", ce va avea loc în perioada 9-15 decembrie 2013, în Bulgaria.

Cursul de formare își propune să sprijine dezvoltarea profesională a persoanelor active în domeniul tineretului (lucrători/lideri de tineret, manageri de proiect), prin înțelegerea și integrarea conceptelor legate de "cetățenia europeană" în activitațile practice din proiectele "Tineret în Acțiune" și în lucrul cu tinerii.

Data limită pentru înscriere:
- 8 septembrie 2013 - înscrierea online;
- 9 septembrie 2013 (data poștei) - pentru trimiterea dosarului de candidatura prin poștă, cu confirmare de primire.

Mai multe informații despre curs, criterii de selecție și procedura de înscriere se găsesc accesând acest link.

 

Întâlnire Internațională a Rețelei Europene de Istorie Arhitecturală, Italia, Torino

Perioada de desfășurare: 19-21 iunie 2014, Italia, Torino.

Rețeaua Europeană de Istorie Arhitecturală organizează a treia întâlnire la Torino, Italia, pe data de 19 iunie 2014 și își propune să promoveze schimbul de rezultate ale cercetărilor în acest domeniu. Întâlnirea este organizată sub forma a 24 de sesiuni tematice și 3 mese rotunde, iar participarea este deschisă atât cetațenilor europeni, cât şi celor din afara granițelor Europei.

Termen limită de înscriere şi de depunere a rezumatelor lucrărilor: 30 septembrie 2013.

Mai multe informaţii!

 

Inginer cercetător la Yahoo! Labs., Barcelona

Yahoo! Labs. oferă un post de inginer cercetător în Barcelona. Dacă ești licențiat în informatică și ai cel puțin doi ani de experiență în acest domeniu, te exprimi cu ușurință în limba engleză și ai capacitatea de a lucra în programe precum C, C++, Java, Python, Perl, Ruby, poți aplica prin trimiterea CV-ului tău la adresa rrhh@barcelonamedia.org.

Mai multe informaţii!

 

Asociația pentru Dezvoltare Urbană caută voluntari

Denumirea proiectului: Simte Arta în 6 muzee
Tipul proiectului: eveniment cultural
Muzee partenere: Muzeul Țăranului Român, Muzeul Național de Artă al României, Muzeul Militar Național, Muzeul Național de Artă Contemporană, Muzeul de Artă din Timișoara, Muzeul "Casa Mureșenilor" din Brașov.

Perioada de desfășurare: 01.04.2013 - 01.11.2013.

Descrierea proiectului: Aflat deja la a 3-a ediție, "Simte Arta în 6 muzee" va avea ca principale activități: informarea persoanelor cu dizabilitați și a ONG-urilor specializate cu privire la evenimentele organizate de muzeele partenere, crearea unor noi facilități pentru persoanele cu dizabilitați prin adaptarea la nevoile acestora, organizarea de vizite gratuite în muzeele partenere, organizarea și facilitarea accesului copiilor cu dizabilități la ateliere de creație, îmbunătațirea colecției din cadrul celor 6 muzee cu exponate adaptate persoanelor cu dizabilități.

Scopul proiectului: "Simte Arta în 6 muzee" este un proiect integrator deoarece își propune combaterea excluderii persoanelor cu dizabilități din mediul artistic, printr-o vizibilitate mai mare, implicare și accesibilitate a acestora la cât mai multe forme de cultură.

Misiunea ADU este să găsească soluții la unele probleme ale comunității pentru o dezvoltare durabilă a acesteia. Susținem oamenii de bun simț prin proiecte care îi pun în valoare și îi dau ca exemplu pozitiv.

Ce ne dorim: Principalul scop al ADU este crearea unui cadru de acțiune privind responsabilitatea socială și implicarea tinerilor în actiuni și proiecte care vizează probleme sensibile ale comunității.
- Căutăm tineri responsabili și motivați să se implice într-un eveniment cultural plin de simțuri alături de persoane cu dizabilități.
- Activitatea presupune însoțirea grupurilor de persoane cu dizabilități în cadrul vizitelor și atelierelor efectuate în muzeele partenere.
- Totodată sunt și beneficii: pe de-o parte, accesul gratuit la galeriile incluse în proiect, dar și adeverință de practică, diplomă de participare și recomandare pentru fiecare voluntar.

Dacă ți-am trezit interesul, trimite o scrisoare de intenție, în care să ne spui în câteva rânduri de ce vrei să ni te alaturi, pe adresa: bianca.patrascuta@procivic.ro.

Pentru mai multe detalii despre proiect și despre activitatea ADU, vizitați website-ulpagina de Facebook, sau intraţi pe grupul "Sunt voluntar ADU!".

 

Master în Managementul Patrimoniului și Dezvoltare Durabilă (Cultural Heritage Management & Sustainable Development Postgraduate Programme - CHMSD), Universitatea Corvinus, Budapesta

Programul de masterul este organizat în colaborare cu Institutul pentru Studii Sociale și Europene, şi se va desfăşura pe o perioadă de 2 ani, în total 120 de credite.

Termenul limită de transmitere a aplicaţiilor: 15 septembrie 2013 şi 1 septembrie 2013 pentru studenții care au nevoie de viză.

Mai multe informaţii!
Persoană de contact: Izabella Szász - cultural.heritage@ises.hu

 

Program de masterat online în Studii Europene - Expertiză UE pentru Profesioniști

Academia Europeană Online împreună cu Centrul Internațional de Formare European și Catedra Jean Monnet a Universității din Cologne, susținute de UE, oferă profesioniștilor oportunitatea de a urma un program de doi ani ce combină e-learning-ul intensiv cu cel clasic (în weekend-uri, în Berlin, Bruxelles, Istanbul, Roma și Budapesta). Participanții își vor aprofunda cunoștințele teoretice și practice în domeniul UE, precum negocierea în context internațional, scrierea de rapoarte sau managementul proiectelor internaționale.

Termenul limită de transmitere a aplicaţiilor: 5 septembrie 2013.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi website-ul sau trimiteţi un e-mail la adresa: aline.palige@cife.eu

 

Congrese Internaționale de Civilizație - Istanbul, Turcia

Universitatea Istanbul Medeniyet organizează periodic Congresele Internaționale de Civilizație.

Primul congres din această serie va avea loc în perioada 17 - 19 ianuarie 2014 la Istanbul şi se va concentra asupra evaluării noțiunii de "civilizație" din diferite puncte de vedere, ținând seama de perspectivele istorice și de evaluare constituite în diverse contexte culturale.

La Congresul Internațional de Civilizație din Istanbul, sunt invitaţi toți cercetătorii, cadrele didactice universitare și oamenii de știință interesaţi.

Mai multe informaţii!

 

Atelier de lucru - Macroeconomie și Finanțe
1-4 septembrie 2013 - Praga, Republica Cehă

Institutul Internațional de Științe Sociale și Economice International (IISES - Institute of Social and Economic Sciences) vă invită să participați la Atelierul de lucru Macroeconomie și Finanțe care va avea loc în perioada 1-4 septembrie 2013 în Praga, Republica Cehă, la Hotel Kings Court. Sunt bine-veniţi savanții, cercetătorii, precum și directorii executivi din cadrul corporațiilor și asociațiilor guvernamentale.

IISES este o societate internațională importantă de economiști, cercetători în domeniul ştiinţelor sociale și cadre didactice, inființată pentru a promova educația și cercetarea științifică. Conferința este sponsorizată de către IISES și Universitatea de Științe Economice din Praga - Facultatea de Economie. Sunteți invitați să vă prezentați activitatea de cercetare în domeniul macroeconomiei, teoriei monetare sau teoriei finanţelor.

Pentru a afla cum puteţi aplica, plus alte detalii, click aici.

 

Studii de licenţă în economie la Universitatea Alicante din Spania

Programul studiilor de licență în economie se desfăşoară la zi, cu predare în limba engleză. Pe parcursul acestui program, studenții beneficiază de o instruire atât teoretică, cât și practică în microeconomie, macroeconomie și econometrie, precum și specializări în domenii aplicate.

Programul de studii este adresat celor care îşi doresc o carieră profesională în cadrul universităților, organizațiilor de cercetare publice și private, instituțiilor internaționale de consultanță și afaceri.

Departamentul de Economie din cadrul Universităţii din Alicante este unul de cercetare, renumit pentru standardele sale academice ridicate. Facultatea este specializată într-o varietate de domenii care acoperă toate ariile majore de cercetare economică.

Mai multe informaţii!

 

Oportunităţi de studii care au depăşit termenul limită de depunere a aplicaţiilor

© Copyright Institutul European din România
Bd. Regina Elisabeta 7-9, sector 3, RO-030016 Bucureşti, România
telefon: (4021) 314 26 96; (4021) 314 26 97; fax: (4021) 314 26 66; e-mail: ier@ier.ro
sus